Kaos på framridning = ingen start

På lördagen var jag med om den värsta framridningen nånsin. Levina var lite spänd från början så jag ledde runt henne på framridningen och just när hon började kännas lugn så flippar en häst ur, ryttaren slänger sig/ flyger av och hästen blir lös på framridningen och springer runt. Levina hoppade och studsade runt omkring mig och jag hade fullt sjå med att hålla fast henne. Till slut får de tag i den lösa hästen men framridningen kändes mer eller mindre förstörd för våran del då Levina var fortsatt spänd och det var svårt att komma tillbriktug ridning. Jag beslutade att stryka mig från klassen då vi inte hann få till ridningen innan jag skulle in på banan. Surt då det var enda klassen jag skulle starta för dagen. 

Hästen som var lös hade tydligen varit det vid flera andra tillfällen under dagen och även på andra tävlingar. Kändes skönt att den strök sig idag annars hade vi troligen varit samtidigt på framridningen även idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0